06-05-2015

Kunstbende 2015


Zo als je ziet heb ik al super lang niks op mijn blog geplaats. Dat heeft een reden omdat ik meedoe met de Kunstbende! De kunstbende is een speciale wedstrijd voor creatieve jongeren tussen de 13 en 18 jaar. Er zijn verschillende categorieën. Ik doe zelf mee in de categorie Fashion.



Dit zijn de volgende categorieën: Dans, Dj, Expo, Fashion, Film, Muziek, Taal en Theater. Zelf doe ik dus mee aan Fashion.

Kunstbende
Ik zal even uitleggen hoe het precies gaat: Elk jaar heb je een thema. Dit jaar bestaat de kunstbende 25 jaar, daarom is het thema feest. Je doet dus mee aan een categorie in een bepaalde regio. Je kan meedoen in verschillende regio's. In Amsterdam, Drenthe, Flevoland, Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg,  Noord-Brabant, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Zeeland en Zuid-Holland.

Voorronde 
Als eerste heb je dan de voorronde's in je eigen regio. Daar word je door jury's beoordeeld over wat je hebt laten zien. Per categorie is er dan een winnaar. Als je in je eigen regio hebt gewonnen mag je meedoen met de finale.

Finale
De finale is voor de categorie fashion in september. Daar gaan dan alle winnaars van de voorronde tegen elkaar strijden in de landelijke finale. Als je eerste wordt kun je leuke prijzen winnen!


bron: https://www.kunstbende.nl

Winnaar Fashion
Als je winnaar bent van de categorie fashion win je iets super cools! Namelijk een plek in het Downtown-programma van Fashion week Nederland 2016! Je wordt dan door professionals begeleid die dag.

Mijn ervaring
Ik doe dit jaar voor het eerst mee. Door vrienden doe ik mee aan de kunstbende. Ik weet zelf ook nog niet precies wat me te wachten staat. Daarom doe ik dit jaar mee voor de leuk en om te kijken hoe het nou precies gaat en wat ik kan verwachten. Ik vind het ook niet erg als ik laatste wordt, want ik kan volgend jaar ook weer mee doen:)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten